lördag 12 december 2009

Lördag på Lilla Kalvö

Vi kom ut tjugo över tolv på natten. Jag hade åkte från jobbet vid kl 18-tiden. Gunnar kom efter Idol och vi packade det sista. Vi kom iväg sent. Inga tillbud med vilda djur på vägen. Jag fick sitta i baksätet med lilla Selma. Thomas hade kommit ut tidigare på kvällen.
Lördagen präglades av en gråmulenhet, men med den friska luften och havets brus njuter vi ändå. Skogspromenaden resulterade i några kantareller! Veronica och Carl kom ner från Gävle.
Till kvällen gjorde jag en gubbröra för åtta personer och Gunnar och Thomas stod för huvudrätten med mycket grönsaker till. Vi avslutade med varsin sharan. En frukt som det är säsong för just nu som rekommeneras å det varmaste.
Söndagen ägnades åt att testa kameran i iphonen. Det hade kommit lite snö på natten.
Veronica och Carl gjorde ischoklad på gammaldagsvis. Jättegott.
Innan jag åkte hem fick jag tag på Per på SGU för att få tips om att göra bättre bilder på stenar genom mitt tripolära okulära mikroskop. Sedan var det dags för hemresa till Linköping.

1 kommentar:

  1. Hej Gunilla
    Jag tror at det blev något fel med ditt inlägg... texten saknas

    mvh Carina

    SvaraRadera